And im not going to lose this fight

Oj oj vad dåligt jag uppdaterat. Har varit jääättemycket i skolan nu och jag är sjukttrött på den desutom - så har varit helt slut när jag kommit hem från skolan och stallet, vilket gjort att bloggen kommit i kläm. Så är det ibland, men nu är det bara en dag kvar i skolan och sen är det jullov, så förhoppningsvis blir det bättre uppdatering då! :)

Onsdags: Red först ut på Loke med Bellman som handhäst. Det gick helt okej, men Bellman var inte riktigt med på noterna och tyckte inte det var så kul att behöva gå lite bakom Loke, så när jag ridit en bit så lät jag honom gå lite före istället. Då vart det mer fart i grabben och han tyckte det var roligare ;) Loke var helt sjuukt taggad och pigg, så sen red jag tillbaka till stallet och släppte lös Bellman i hagen och red Loke lite i hagen. Han var superfin! Trots att han var pigg lyssnade han jättebra, går inte att galoppera i hagen så jag gick sedan upp (utan Bell) på skogsvägen igen och tog lite galopp vilket gick super det med. 

Torsdags: Tömkörde först Bellman lite. Vilket gick helt okej, varken bra eller dåligt. Sen när jag var klar med han så hade jag en timme innan mamma skulle komma och hämta mig, så jag smsade Camilla lite snabbt och frågade om jag skulle rida Loke. Sagt och gjort så tog jag in honom och red samma sväng som dagen innan - fast barbacka. Red först lite i hagen och sen ut på skogsvägen. I hagen var han rätt fin, inte riktigt lika fin som på onsdagen, men kan ju bero på att jag inte har så bra balans barbacka = kan inte rida ihop honom lika bra haha. Sen på skogsvägen så var han så söt. Jag travade lite där, gjorde skänkelvikningar och allt sånt vanligt. Sen när jag vände och skulle tillbaka satt jag och funderade om jag skulle galoppera eller inte. Han var taggad och pigg och jag har ju som jag skrev inte så jättebra balans barbacka, men jag bestämde mig tillslut för att ta en liten galopp och han galopperade så lugnt och fint. Verkligen tog det försiktigt - precis som om han hade läst mina tankar :) 

Fredags: Bellman vilade.

Lördags: Jag red Loke & Kajsa (min lillasyrra) red Bellman så gav vi oss ut i skogen en sväng. Det gick superbra! Bellman är så trygg och duktig att jag inte änns tvekade på att låta henne rida själv när jag red också, varken Ida eller Kajsa kan ju inte så jättemycket ännu - men det gick så bra! Vi tog även ett litet skutt i skogen, vilket Bellman tyckte var väldigt roligt och kickade lite - vilket gjorde att Kajsa flög av. Men det gick bra och hon satt upp och hoppade igen utan problem :) Loke skötte sig bra han också, förutom lite studs och krumelurer när Bellman var före haha. Taggad häst <3
Sen drog ju jag hem till Ida och julbakade med henne och Camilla, sov även över det. Roligaste helgen på ett tag med världens bästa tjejer! :D

Söndags: Idag följde Ida med och så tog vi en körtur. Vi körde den vägen jag brukar ta, men idag följde vi den mycket längre. Bellman var jättepigg och tyckte det var superkul. Han låg och väntade på att jag skulle be honom att trava så han kunde flyga iväg i racetrav. Vi racade även lite extra på en väg och då kom det lite kickar och studs från han sida haha. Det var perfekt mysigt underlag med, snötäckt grusväg - underbart!




Dagens träningspass med B gick åt skogen och det känns som vi är på tillbaka på ruta ett med det igen. Suck, aja. Det är bara att gå vidare och börja träna igen!

Vi hörs bästa bloggläsare, jag hoppas ni hänger kvar trots att uppdateringen varit sådär :) 


KOMMENTARER

KOMMENTERA HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0