Big boy

Go kväll alla läsare! :) 

Imorse när jag kom till stallet och skulle ta ut hästarna så stod det ett litet paket utanför Bellmans box! :D Det innehöll en megasöt grimma från världens bästa Ida! Tack så jättemycket! 

Efter att jag & mamma tagit ut hästarna åkte vi hem och åt frukost. Sen fixade jag lite hemma för att sedan åka tillbaka till stallet och började med att prova grimman. Den var på gränsen till för liten, men den funkar :) Vad tycker ni - blev han söt? ;)



Sen tog jag in honom och borstade och selade honom och sen gav vi oss iväg på en liten körtur. Körde upp på en väg som vi aldrig varit på förut, eller ja, inte hela den vägen i alla fall. Bellman var lite spänd i början då det fanns massa saker han inte sett förut där. Superläskiga kor och fåglar, läskigt staket och massa konstiga saker. Men efter ett tag började han slappna av och sen var det inga problem ;) 

Torleif (min kamera) fick följa med på turen idag, så idag får ni för en gångs skull bilder med bra kvalité! :D





Sen började jag och Camilla fixa med hagen igen. Men fick avbryta rätt snabbt då jag var tvungen att åka hem. Lite senare så åkte jag och mamma och handlade. Passade då på att svänga in på Hööks så jag fick titta runt lite. Fick med mig lite hem ;)


Hästgodis, vantar, hjälmreflex, armband

Sen åkte jag hem och åt. För att sedan fara iväg till stallet igen. Camilla ringde och sa att Bellman hade rymt, gått in i stallet och ätit havre och en hel del torrbetfor pellets. Kan säga att jag vart jäkligt rädd, alldeles darrig och spyfärdig. Så vi åkte till stallet, han var dock pigg och glad - precis som vanligt, men var ändå orolig. Betforn sväller ju och vi visste inte hur mycket han fått i sig, så vi gick lite med honom och jag var helt skakig och kändes som jag skulle spy hela tiden haha. Men mamma ringde några och sen ringde jag även Strömsholms jourmottagning. Hon på Strömsholm sa att hon inte trodde det var någon fara då hästarna klara mer än vad de flesta tror och om han fortfarande var så pass pigg, men att vi skulle hålla koll på honom under natten. 

Camilla har precis varit där och tittat till honom och då var han lika pigg. Han hade även bajsat och magen lät som vanligt. Skönt säger jag! Blev himmla orolig där ett tag! Men vi åker och tittar till honom igen om några timmar. Hoppas allt är bra då med ..

Hoppas ni haft en bra dag :) 


KOMMENTARER

KOMMENTERA HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0