This might be good

Igår så började jag och mamma med att åka och shoppa lite. Vi åkte till blandannat hööks där jag köpte allting som stod på listan jag la ut, hihi ^^

Sen åkte vi hem och hämtade upp mina småsytrar och så körde hon oss till stallet, väl där så red jag Loke & de Bellman.

Loke var fin! Han har stått några dagar nu så han var rätt pigg, men han lyssnade ändå super! Red bara runt lite allmänt på ett gärde, skänkelvikningar, tempoväxlingar osv. Galoppen var han nog finast i faktiskt, han var pigg men galopperade ändå så lugnt och i fin form - verkligen lyssnade 100% på mig! :)

Det gick bra för mina småsyrror med Bellman också! Han skötte sig jättebra och verkade tycka det var superkul att få komma ut på ett gärde! Han var pigg, men han såg ändå ut att lyssna bra ;) Kajsa & Ida fick även testa att ta den första galoppen på honom idag, bara några steg medans jag sprang bredvid. Vilket gick jättebra! Han är ju inte så vältränad en och de rider ju inte så jättebra, så vi väntar med att galoppera ett tag nu - de fick bara testa lite igår :)

Tyvärr så hade det börja skymma och det småregnade lite när vi red, så bilderna blev kassa :(







Idag så åkte jag till stallet tidigt för att släppa ut pållarna och sen mockade jag och fixade för att sedan hämta Bellman igen och träna lite. Släppte honom lös i hagen igen, för att se om han ville busa som sist. Men han visade ganska snabbt att han inte var på humör. Så vi tränade lite i linan och sen mös vi lite, vilket verkade uppskattas av herrn :love: Sen kom Camilla så plockade vi ner en hage och sen åkte vi och köpte hö. Efter det drog jag på scoutavslutning som min lillasyrra var med på :) 

Förhoppningsvis mer update imorn, då blir det en körtur med bästa ponnyn!


KOMMENTARER

KOMMENTERA HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0