Trying not to love u, only makes me love u more <3

Uppdateringen har verkligen varit i botten den här veckan tyvärr. Men så kan det vara ibland, jag har mycket i skolan nu innan jul och Camilla har varit sjuk, så vi får väl skylla på det ;) 

I måndags .. vilade Bellman - åkte bara dit snabbt och mockade och fixade.
I tisdags .. var hovslagaren där och vinterskodde hästarna. Så nu har de fått nya dojjor med broddar och snösulor :) Bellman fick vila idag också.

I onsdags .. var det alldeles vitt på marken! Snacka om att vi tajma vinterskoningen av hästarna haha ;) Det vart en uteritt i den första vintersnön med båda hästarna :) Red Loke & Bellman fick följa med som handhäst. Red till en annan väg som är en bit bort idag, vilket gick superbra! Nästan bättre än sist då Bellman verkade förstå bättre vad det hela gick ut på ;) Han höll sig en bit ifrån Loke och en liten bit bak och försökte inte tagga Loke så mycket ändå! Båda hästarna var väldigt glada över att få komma ut! :D



Igår .. tog jag ut Bellman i lilla hagen och till en början släppte jag honom lös. Tusan vad han busade! haha så sött :D Bockade och sparkade bakut och verkligen försökte få mig att busa med honom, fast jag orkade ju inte springa så mycket haha. Värsta flash traven fick han till när jag sprang med honom också, höga benlygt, krökt nacke och en riktig arabsvans ;) Hade det inte varit så mörkt ute hade jag lätt filmat så ni fick se! När vi busat en stund så knäppte jag på grimskaftet och jobbade honom lite i lina - det satt äntligen som en smäck och han förstod precis vad jag menade när jag bad honom gå ut på volt, så skönt! Så han fick gå några varv i lina och sen avslutade vi för dagen, båda väldigt nöjda tror jag ;)

Idag .. fick Bellman vila igen :) 

Imorgon .. Ska förmodligen mina småsyrror med och rida Bellman och det kommer nog också fota mig och Loke, så det lär bli lite nya bilder imorgon :D 

Vi hörs!

KOMMENTARER
Skrivet av Emma | Mamma till Casper

Emma!

Gaaw hörde av Camilla att det är du som gör så fint på bloggen! Hur tusan får du till en rörlig header och en stilla? Vad är knepet? Håller på att explodera i huvudet! xD



Jättetacksam för tips :'O

Datum: 2011-12-09 | Tid: 22:40:31
Blogg/hemsida: http://nikoba.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0