And let your heart decide what to do

Igår drog jag till stallet direkt efter skolan. Ganska deprimerande dock att sitta på bussen och titta ut genom fönstret och det enda man ser är mörker .. verkligen kolsvart redan runt 4 .. suck.

Började iallafall med Loke. Gjorde iordning honom och sen åkte tömkörningsgjorden på och tog med mig tömmarna ut - men även hans rep western tyglar. Så började jag rida lite (med tömkörningsgjorden, funkade super då man satt som klister och jag har ju så dålig balans, men när jag hade den på åkte jag inte fram något på manken!). Red mest på långa tyglar och faktiskt för det mesta med båda tyglarna i en hand. Loke var suuuperfin och lyssnade jättebra! Sen satt jag av och satte på tömmarna istället och började jobba lite från marken. Lika så här så var han ruskigtfin och väldigt positiv till att arbeta, busade lite med honom också och då busade han igång ordentligt ;) Så jag är väldigt nöjd med det passet, hästen skötte sig prima så :)

Sen var det Bellmans tur. Gjorde iordning honom och tränsade och sen lånade jag Lokes western tyglar här med. Och så körde jag lite "långa tyglar" med honom. Gick bredvid honom och tränade som om jag red - fast från marken. Ställde lite krav på honom idag och där märkte jag rätt snabbt att han är ganska envis ;) Så fort jag krävde lite av honom i skritten så stannade han (vilket han gjorde när små tjejorna red också, så tror det har lite med det att göra ..) och när han fick trava och jag krävde lite så stack han åt ett annat håll .. Jag fick dock bort det mesta av problemet bara under passet, var väldigt tålmodig med honom och visade verkligen att om han bara lyssnade så skulle det funka, att han istället för att bara stänga för och försöka komma bort från det jobbiga så skulle han lyssna på mig och försöka igen. Efter ett tag förstod han vad jag ville och då gick det jättefint! 
Så himmla gullig var han i hagen med, släppte ut han med Loke och Loke började gå iväg in i hagen och Bellman följde efter några meter, men sen vände han och kom tillbaka för att pussa på mig medans jag stängde hagen, hiih ponniplutt :love:



KOMMENTARER

KOMMENTERA HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0