Bellman <3

Skola först idag, sjukt segt då vi kom hem ganska sent från bion igår (som föresten var helt underbar, var som i trans hela filmen - bara satt & log <3) vilket gjorde att jag var rätt trött. Sen hade jag utvecklingsamtal och efter det åkte jag hem och vilade lite och sen åt jag mat innan jag åkte till stallet.

När jag kom till stallet började jag med att mocka och fixa allt åt lillfisen, sen tog jag in honom och borstade och satte på repgrimman och det korta ledrepet. Och sen ut på grusplan. 
Helt underbart var det, Bellman var helt underbar. Det var mörkt, men himmlen var alldeles stjärnklar och den lilla lampan på stallet lös upp lite. Och vi busade, lekte följa john och han var bara så duktig! Följde mig, busade och bara lyssnade jättebra! Fina fina hästen :love:

Sen gjorde jag iordning honom och ställde in honom i stallet. Hämtade Loke och satte på han pyjamas och ställde in honom också. Sen gick jag in i sadelkammaren och satte mig och smörjde Bellmans sele. Smörjde ju tränset härom dan, så nu var det selets tur, sadeln får vi ta i helgen ;) 

Nu ska jag sova, upp tidigt imorgon och släppa ut hästarna. Sen blir det skola, Bellman får vila imorgon också :)
Godnatt!


KOMMENTARER

KOMMENTERA HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0