Take me to wonderland

Båda pållarna skötte sig jättebra idag, är nöjd med dagen! :)

Jag började med Loke idag. Red lite markarbete på gräsplätten
i hagen. Han var pigg, men för en gångs skull kändes det som
om han omvandlade energin till något bra istället för att
bara bråka ;) I vilket fall var han väldigt fin när jag red
fram, lyssnade bra, tog alla hjälper bra. Så började med att
rida på en volt i trav över en bom/stock på max 20 cm. Red
i arbetstrav den halvan där bommen låg och andra halvan
av volten satte jag mig ner och jobbade ihop honom, för
att verkligen få honom att koncentrera sig och lyssna på
mina hjälper, red kanske 4 varv på volten i varje varv tills
det kändes bra och då fick han pusta lite och sen körde vi på
med samma sak i galoppen. Nu fick jag verkligen jobba för att
få ihop honom och för att få med yttersidan i volten, men
det kändes verkligen som jag kom till ridning idag - så efter
ett varv eller två var det inga problem och vi kunde avsluta
denna övning rätt fort också! Sen tog jag något skutt på ett
litet hinder på kanske 40 - 50 cm som vi lagt upp där, vilket
Loke tyckte var väldigt kul och vart lite övertaggad på haha. Men han lyssnade ändå fint och jag kunde verkligen få honom som jag ville! Sammanfattning då .. Loke kände väldigt fin och det kändes som jag verkligen kom till ridning idag! :D Nöjd!




Sen tog jag in Bellman och selade honom och sen bar det av ut
i skogen. Där jag hade tänkt "dressyra" med honom idag stod
det massa bilar och var massa folk, otur - men det får bli
någon annan dag! Bellman var iaf väldigt pigg och positiv till
allt idag. han fick välja tempo en hel del och han ville gärna
trava och springa på, framförallt när vi kom upp bredvid
deras hage och Loke kom och ville rejsa haha ;) Men han var
iaf jätteduktig han också och det var kul att jobba med honom
även idag! Han är ett riktigt litet charmtroll! :) 



Sen på kvällskvisten drog jag, Camilla & Ida ut på stan och åt pizza. Mysigt värre!! :love: Sen åkte jag och Camilla till stallet och nattade hästarna och sen for vi hem. Nu ska jag sova, upp tidigt imorgon för att släppa ut hästarna ;) 







KOMMENTARER
Skrivet av Sofie

Så söta bilder! :D

Datum: 2011-11-20 | Tid: 10:26:27
Blogg/hemsida: http://loewen.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0