Try something new

Torsdag: Tömkörde Bellis en liten stund. Han var duktig och lyssnade fint!
Fredag: Bellman vilade. Tog in honom en liten stund i stallet för att gosa bara ;) 



Idag: Åkte till stallet på morgonen för att släppa ut pluttarna. Sen mockade jag och fixade allt där så det var klar och sen drog jag på konfirmation. Efter konf. så åkte jag tillbaka till stallet för att motionera hästarna. Hade ju tänkt att rida ut på Loke och köra Bellman en sväng, men tappade verkligen all motivation till det när jag märkte att det bara blev mörkare och mörkare ute och min pannlampa låg desutom hemma ... Så då fick jag den brilijanta idén att testa att motionera båda hästarna samtidigt ;) Så jag tog in båda, borstade båda, klädde ut båda till reflexmonster och sen sadlade jag Loke med westerngrejerna och Bellman satte jag grimskaft på. Sen tog jag med mig båda ut, satt upp på Loke och hade Bellman som handhäst.

Det funkade jättebra, stooort creed till Loke som var superduktig! Bellman tyckte det var superkul, så han försökte trigga igång Loke hela tiden, men han brydde sig inte ett skvatt och lyssnade bara på mig, så duktig. Bellman var ett litet pain in the ass i början innan han förstod att man skulle gå snällt bredvid och inte springa fram och bitas eller gå bakom eller trycka sig imot Loke så att min fot vart klämd osv., men mot slutet gick det jättebra :) Gick att både skritta och trava utan problem!



Monstrena ;) Bellman hade dock ett reflexländtäcke han också, men det trillade av och låg kvar ute på grusplan.


KOMMENTARER

KOMMENTERA HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0