Och vem är jag då, Emma?

Camilla var snabb och har redan skrivit om sig, så nu är det väl min tur antar jag ;) 

Den andra lilla filuren bakom den här bloggen är då jag, Emma. Jag är 14 år och hästar har alltid funnits i mitt liv. Inte så konstigt när jag är uppväxt ute på landet med 3 hästgårdar runt omkring vårat hus ;) Jag började på ridskola när jag fyllde 4 år och red på ridskola en gång i veckan i ca. 9 år. Men förra året slutade jag och har sedan dess ridit i privat stall.
Red lite mer en ett år hos Jenny - stallekeby.se. Men slutade där det här året. Under tiden hos Jenny så började jag även rida Loke, Camillas nordis. Så nu rider jag endast honom och om några månader så var det 1 år sedan jag träffade Loke och Camilla. 


Jag & Loke under en träning för Britt Pärsson.

Camilla och jag har blivit väldigt bra vänner trots ålderskillnaden, faktum är att hon är en av mina bästa vänner. Och vi har aldrig tråkigt ihop :D

Jag fick även min första foderhäst i Februari 2010, en travare vid namn Sigge Mackvack. En riktig ängel som lärde mig massor! Dock gick han bort i ett blixtnedslag i Juli 2010, allting gick förskräckligt fort innan han var borta. Men jag är så sjukt tacksam över honom och allt han gett mig <3



Andeldningen till den här bloggen i största skala är att jag och Camilla iår bestämt oss för att flytta Loke till hennes farbrors stall. Vi kommer få  ha det stallet HELT för oss själva, men problemet var ju att Loke inte kan stå själv. Så med massa övertalning fick jag mina föräldrar att gå med på att jag skulle få ta en shettis på foder, efter en del letande så tog Bellmans ägare kontakt med oss och allt lät så himmla bra så vi åkte upp och hälsade på honom. Verkligen världens underbaraste lilla häst, så jag bestämde mig ganska snabbt att det är honom jag vill ha! Så på lördag kommer han, lilla plutten <3 



Tanken med Bellman är att jag ska köra och jobba han från marken (trickträning, osv.), men även att mina små systrar ska få rida en del. Det här ska bli riktigt spännande och otroligt roligt! Som en dröm som blir sann :') 

Förövrigt är jag en väldigt glad och ganska galen person med mycket i görningen hela tiden. 
Det var nog allt jag hade att berätta, men är det något mer ni undrar är det bara att fråga! :) 

/Emma

KOMMENTARER

KOMMENTERA HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0