Crazy horses!

Hästarna var total vilda idag! Jag skrattade så sjukt mycket, för vad ska man göra när de har så mycket energi och är så knäppa att de inte vet vad de ska ta sig till? xD

Jag red Loke lite i sommarhagen med
Bellman som handhäst, med Loke tränade
jag mycket övergångar - halter och att han
skulle vara uppmärksam på både förhållningar
och ökningar. Han lyssnade superbra, men
jag märkte ju såklart att han var pigg.
Bellman hade jag fast i sadelhornet (red
med westernsadeln som vanligt när jag har
han med mig) och den här gången så höll jag
inte i repet något utan han fick
ta konsekvenserna och lära sig. Förut
brukade jag hålla i han med en hand
och korrigera så han inte sprang före eller
så, men idag när jag red lite mer "dressyr" så
lät jag honom gå - och sprang han då före
fick han ta konsekvenserna när jag styrde undan, och stannade han fick han ta konsekvenserna
av det. Ibörjan fick han lite ryck för att
hänga med, men efter ett tag så förstod han
och då vart han mer uppmärksam
och jätteduktig.

Sen drog jag igång Loke i lite högre tempo och
då jäklar fick Bellman fart. Galopperade,
bockade och sparkade hej vilt och tyckte det var superkul! Så vi tog några korta sträckor där han fick busa av sig lite och sen släppte jag honom i hagen för att Loke skulle kunna fokusera på bara mig och jag på bara honom. När jag ridit bort en bit så fick Bellman totaldamp igen, kutade i fullfart och bockade och sparkade och hoppade och jag vet inte vad - luftkonster höll han på med iallafall ;) 

Men iaf, sen jobbade jag lite med bara Loke. Temoväxlingar, halter och så - samma som förut. Han lyssnade som sagt skit bra, men sen tog jag en lite galopp och lät honom gå på lite - då flög han iväg och bockade och jag tror till och med han kickade lite av glädje, glad häst eller vad? haha, men kul var det :D

Annars skötte de sig superbra, Bellman var ju lite rolig och rullade sig när jag tränade halter när jag hade han i hand - travade lite och gjorde halt, så kollade jag ner och då låg han och rullade sig? xD Knäppa ponnyn!


KOMMENTARER
Skrivet av Amanda - en satsande dressyrryttare

Åå vad söt bild ! :D <3

Datum: 2012-02-18 | Tid: 23:00:32
Blogg/hemsida: http://perfectpony.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0