It's cold outside.

Idag åkte jag på konfirmation först, sen vart det direkt till stallet och rida Loke :) Red en rätt kort stund i sommarhagen, snön var orörd och marken lika så vilket gjorde att det var rätt mjukt där. Jobbade honom en del i skritten och sen travade jag lite också. Loke var superpigg, la av några bockar här och var - men han jobbade ändå skitbra! Och han verkade nöjd, frustade och tuggade så han tyckte nog att det var skönt att få röra lite på sig! 



Sen tog jag in Bellman och gick till samma hage med han. På vägen dit tränade jag lite på att gå i de olika zonerna (kan förklara mer om det i ett annat inlägg) - flyttade från zon 1 till zon 3 och tillslut till zoon 4 och målet var att han skulle forsätta gå och lyssna på mig. Han var lite skeptisk till en början men sen gick det jättebra. När jag kom fram till hagen så började jag jobba honom lite på volt, vilket gick riktgt bra idag. Sen vart det lite inkallningsträning och bus vilket också gick jättebra. Han hade lite alla möjliga bravader för sig när vi busade haha ;)


Han fick ha ett litet täcke på sig efter vi vart ute tills de skulle in. Han hade stått utan hela dan och var lite små kall så han fick bli liten böghest ;) 




KOMMENTARER

KOMMENTERA HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0