Modig tjej!

Nu har min kompis Lili precis åkt hem. Vi har spenderat några timmar i stallet och lite hemma hos mig med. Jag red Loke en stund på gärdet och sen fick Lili rida några varv på gårdplan på Bellman och sen tog vi även en kort körtur med han efter det. 

Loke var sjukt pigg! Gick typ inte att jobba honom alls i skritten & traven, han bara hängde sig och ångade på och jag som inte är så stark orkar inte riktigt hålla honom i ett bra läge - utan det blir liksom att jag antingen tar för mycket i honom eller för lite. Måste nog jobba upp armmusklerna lite mer så jag orkar jobba honom när han är såhär pigg ;)  Sen galopperade jag lite med och det gick mycket bättre! Då lyssnade han lite mer och hade en stadig form utan att springa iväg. Jag drog på lite några gånger så han fick springa av sig lite energi, vilket verkade uppskattas av herrn!

Med Bellman gick allt bra också. Lili har ju aldrig ridit förut så jag hade henne i lina så fick hon rida runt lite i skritt. Han skötte sig bra :) Sen tog vi in honom och av med sadel och på med sele och vagn. Så körde vi ca. 10 minuter i skogen med - vilket Bellman tyckte var väldigt roligt! Så han var jätteduktig idag! :) 



Loke idag!


Lili & Bellman! :D



KOMMENTARER
Skrivet av Sofie

Gud vad snygg bild på Loke! :D

Datum: 2012-02-22 | Tid: 16:31:34
Blogg/hemsida: http://loewen.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0