Today, we tried something new

Har vart hemma från skolan idag, då jag har åkt på en förkylning. Men jag tog mig bort till stallet på förmiddagen och tänkte bara fixa där, men det slutade med att jag motionerade hästarna lite också. Vilket jag såhär i efterhand ångrar lite då jag inte direkt mådde bättre av det hehe xD Men det hade ju kommit en hel del snö så jag kunde inte låta bli!

Men iaf, idag provade jag någonting nytt med Bellman - nämligen att tolka! :D Fäste en pulka i selet (med hjälp av lite balsnören, longerlina och en "pinne"). Tog lite tid att få allt på plats, men det vart helt okej när det vart klart - så nästa gång vet jag hur jag ska sätta fast allt ordentligt. Fick ta Lokes tömkörningstömmar desutom, för att de skulle räcka bak till pulkan haha.

Sen gick jag ut i hagen med honom och började med att bara tömköra honom när pulkan var där bak för att han skulle vänja sig. Det var lite läskigt i början, men sen gick det jättebra! När jag kört runt några varv testade jag att sätta mig i pulkan, då vart han lite osäker när jag inte var bredvid honom och "stöttade" så då snurrade han runt en gång för att se vart jag var. Så då fick jag försiktigt få runt honom så han inte fastnade i linorna. Men sen gick det jättebra och jag åkte runt efter honom några varv. 

Eftersom han tog det så himmla bra tänkte jag att jag kunde tolka en bit in i skogen på en skogsväg så vi kunde trava lite. Så jag tog mig upp dit och tog plats i pulkan. Kan säga att Bellman verkade tycka det var skitkul, han taktade när jag gjorde halt och ville verkligen inte stå still när jag skulle sätta mig i pulkan. 

Han var så himmla duktig, berömde väldigt mycket och han verkade helt klart nöjd med sig själv när vi kom tillbaka :) Jag filmade även en liten stund så ni får en film i ett annat inlägg.




Sen tog jag in Loke och gjorde iordning honom lite snabbt och tog en kort tur. Blev lite galopp vilket både han och jag njöt av, så roligt att galoppera i snön! :D Och äntligen går det att galoppera ordentligt ute!



Nu ska jag fixa iordning filmen åt er :)


KOMMENTARER

KOMMENTERA HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0