Vårkänslor!


Dagens outfit + min svara väst. Underbart att bara kunna ha tunna vantar, vårskorna och inget ländtäcke! :D

Tror båda hästarna hade rejält med vårkänslor idag för båda var väldigt pigga och bralliga. I början av min och syrrans tur gick det ändå bra trots att de var pigga och vi njöt av det fina vädret och mjuka grusvägar (!!!). Sen skulle Kajsa testa att galoppera en bit med Bellman (vilket har varit svårt förut då han har behövt lite mer drivhjälp en vad små tjejerna kunnat erbjuda, men idag var han ju pigg så) och själva galoppen gick bra. Verkligen jättebra - gav Kajsa en del instruktioner innan och hon gjorde precis som jag sa och då fick de jättefin galopp. Men det var när hon saktade av som Bellman insåg vad kul det var att galoppera och la av några brallningar så att Kajsa flög i backen som turen vart förstörd. Bellman menade verkligen inget illa utan var bara pigg och blev väldigt glad över att få springa. Det gick som tur var bra med Kajsa, hon vart mest rädd. 

I vilket fall så bestämde jag mig för att rida Bellman lite då. Just eftersom han var så skjutsingens pigg och behövde springa lite. Han är ju ändå rätt hög - 116 cm (b-ponny) desutom ganska kraftig så han har inga problem att bära mig som har balans. Så jag tog en sväng fram och tillbaka på grusvägen och lät han springa på lite. Red lite "unghäst ridning" med breda händer och mycket skänkel samtidigt som jag visade väldigt tydligt vad som var rätt och vad som var fel. Han tog bettet en gång och brallade iväg lite - men då satt jag bara lugnt kvar och tog tag lite i honom så han förstod att han var tvungen att lyssna även fast han var pigg. Sen lyssnade han jättebra och fick massa beröm. 

Mamma kom upp med bilen till oss och hjälpte till, Kajsa ville egentligen inte rida mer men vi fick upp henne och mamma ledde runt henne lite medans jag red Loke lite fram och tillbaka på vägen. Kan säga att han också var en historia i sig. Mer uppe i luften än på marken. Höll på att flyga av jag med när han gjorde en hel omvändning för att sedan stegra och efter det lägga av en bock i följd med att han stack iväg i galopp. Men jag satt kvar - lite stolt faktiskt haha. Men ja, trots lite bockar och annat så gick det väl helt okej och Loke verkade nöjd över att få springa lite, frustade massa när vi red hem ;) 



Imorgon ska jag nog låta Bellman springa lite i hagen så han blir av med energi. Tror det kan behövas ;) 


KOMMENTARER

KOMMENTERA HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0